برای جذب مشتری از عطر ایده بگیریم

ایده گرفتن از عطر و بوی خوش برای جذب مشتری:

سلام ،  در این مقاله آموزشی میخوام براتون توضیح بدم چطور از بوی خوش و عطر برای جذب مشتری بیشتر ایده بگیریم

 من رضا نکوئی هستم مدیر کانون آگهی و تبلیغات 4رنگ ( طراح و مجری سایت جذب مشتری ) با 18 سال سابقه در کار تبلیغات و بازاریابی . خوشحالم که دراین مقاله با من همراه هستید .

 

خوب بزارین با یک داستان کوتاه  شروع کنم :

فرض کنین توی خیابون دارین پیاده روی میکنین ، یک نفر از کنار شما با سرعت بیشتر عبور میکنه ، بوی عطرش همه فضا رو پر میکنه ؟ به طور کاملا رایگان حال و روحیه شما رو عوض میکنه ، حتما برای شما هم پیش اومده ،  یادتونه ؟  در این لحظه چه احساسی پیدا میکنین؟!

همه ما در این طور مواقع به طور کاملا ناخودآگاه حس کاملا بهتری نسبت به چند ثانیه قبلش پیدا میکنیم ، درسته ؟

میخوام ازین مثال استفاده کنم و خدمتتون عرض کنم ، همه کسب و کارها با همه کوچکی و بزرگیشون دارن تلاش میکنن برای مشتریشون همین کارو انجام بدن  ، چه کاری ؟

ایجاد حس خوب در مشتری . کاری که یک عطر ساده به راحتی و باقدرت انجام میده

خوب چرا از عطر و بوی خوشش ایده نگیریم و با ایجاد حس بهتر در مشتریان ، فروش بیشتری ایجاد نکنیم  و مشتری بیشتری جذب نکنیم ؟

 

به نظر من اگر بخوایم همه اقدامات یک کسب و کار رو برای جذب مشتری به 2 بخش تقسیم کنیم ، این 2 بخش موارد زیره :

 - ایجاد محصول یا خدمتی با کیفیت برای رفع یک نیاز در مشتری

 - ایجاد احساس خوب در مشتری ، از ارتباط با ما و استفاده از محصول یا خدمت ما

 

یک محصول خوب و با کیفیت به تنهایی شما رو به موفقیت در کسب و کار نمیرسونه و نمیتونه  براتون با نهایت قدرت مشتری جذب کنه ، به بیان دیگه فقط کیفیت محصول به تنهایی براتون مشتری نمیاره  ، قبول ندارین ؟

 یک مثال براتون میزنم : حتما تا حالا براتون اتفاق افتاده

میخواین تشریف ببرین یک کالای مشخص رو بخرین ، دو فروشگاه این محصول رو دارن ، فروشگاه اولی که نزدیکتره ، فروشنده بداخلاقی داره ، و فروشگاه دوم که دورتره و دقیقا همون محصول رو داره ، مهربانتره و برخورد بهتری با مشتری داره ، قیمت کالا هم در هر دو فروشگاه یکی است و هر دو فروشگاه دقیقا یک کالا رو عرضه میکنن ، به نظرتون از کدام فروشگاه بیشتر خرید میشه؟

مشخصه  فروشگاه دوم که فروشنده مهربانتری داره ، درسته ؟ حتما شما هم تا حالا فروشنده های بداخلاق روتحریم کردین و دیگه ازشون خرید نکردین ، درسته ؟  ولی چرا ؟

مگر فروشگاه دوم هم  دقیقا همون کالای فروشگاه اول رو عرضه نمیکنه  ؟

پس ببینین  فقط کیفیت محصول به تنهایی برای شما مشتری جذب نمیکنه و ایجاد احساس خوب در مشتری هم بسیار مهمه و چه بسا خیلی وقتا ایجاد حس خوب در مشتری ،  فروش بیشتری ایجاد میکنه .

 

عطرهای جذب مشتری ، رازهای موفقیت در کسب و کار :

از عطر ایده گرفتیم وهمونطور که بوی خوش عطر حس خوبی در ما ایجاد میکنه  ،  ایجاد حس خوب در مشتری رو یک راز موفقیت در جذب مشتری دیدیم .

به نظر من ایجاد حس خوب در مشتری یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار و جذب مشتریه ، میدونین چرا ؟

 رازه چون برای خیلی ها ناشناخته است و ازش استفاده نمیکنن ، چقدر فروشنده بداخلاق دیدین تا حالا  ؟

نه تنها کسب و کار و جذب مشتری ما ، بلکه همه زندگی ما برای داشتن حس خوب داره طی میشه ، چرا بعضی ها میرن یک گوشی موبایل میخرن 10 میلیون تومان ، در صورتی که یک گوشی 2 میلیون تومانی هم به راحتی کار این افراد رو راه میدازه ، گوشی 10 میلیونی چی بهمون میده وقتی گوشی 2 میلیونی هم کارمون رو راه میندازه ؟

حس بهتر ، غیر اینه؟

چرا وقتی میخوایم نهار بخوریم ، سفره آرایی میکنیم و سفره رو مرتب و زیبا چیدمان میکنیم ؟ اگر سفره نامرتب و بهم ریخته باشه ، سیر نمیشیم ؟

چرا سیر میشیم ، اما سفره مرتب و زیبا حس بهتری بهمون میده و احساس بهتری از غذاخوردن پیدا میکنیم ، غیر اینه ؟

همه ما ، همه کارهایی که در زندگی انجام میدیم برای پیدا کردن حس خوبه ، خوب چرا ازین حس خوب ، ایده نگیریم و به وسیله ایجاد حس خوب در مشتری ، مشتری بیشتری جذب نکنیم ؟

 

چگونه در مشتری حس خوب ایجاد کنیم :

ایجادحس خوب در مشتری طیف بسیار بسیار گسترده ای داره ، هر اقدامی از سمت شما میتونه باعث ایجاد حس خوب یا حس بد در مشتری بشه ، حتی نحوه  سلام کردن شما.

در کل ایجاد حس خوب در مشتری  به  همان دو مورد فوق برمیگرده یعنی :

 - ایجاد حس خوب در مشتری از طریق : کالایی با کیفیت برای رفع بهتر نیاز مشتری

 - ایجاد حس خوب در مشتری از طریق کل مراحل ارتباط با مجموعه کسب و کار ما

هر چه کالا یا خدمات شما کیفیت بهتری داشته باشه و نسبت به سایر رقبا نیاز مشتری رو بهتر ، سریعتر ، دقیق تر ، کم هزینه تر ، آسونتر و ...رفع کنه ، مشتری شما از کالا یا خدمات شما حس بهتری پیدا میکنه .

 

چند مثال ساده از ایجاد احساس بهتر در مشتری با کیفیت بهتر محصول یا خدمات :

 - محصول شما بهتر از محصول رقبا نتیجه میده ، مثلا مایع ظرفشویی که بوی بد ظرف کثیف رو بهتر از بین میبره ، این حس بهتر در مشتری ایجاد نمیکنه ؟ ( تبلیغ مایع ظرفشویی دورتو در مبنای همین گزینه طراحی شده )

 - محصول شما سریعتر از محصول رقبا نتیجه میده ، مثلا قطره ای که سریعتر از رقبا رشد موی سر شما رو فعال میکنه ؟ این حس بهتری در مشتری ایجاد نمیکنه ؟ (یک نمونه تبلیغ در تلویزیون که شاهدش هستین این روزها)

 - محصول شما دقت بیشتری داره و خطای کمتری در کار ایجاد میکنه ، این حس بهتری در مشتری ایجاد نمیکنه ؟

 - محصول شما با همان کیفیت رقبا ، هزینه کمتری داره ، این حس بهتری در مشتری ایجاد نمیکنه ؟

کار با محصول شما ساده تر و راحت تره و پیچیدگی کار با محصول رقیب رو نداره ، این حس بهتری در مشتری ایجاد نمیکنه ؟

 

و هر چه مراحل ارتباط با مجموعه شما راحت تر ، زیباتر ، دلنشین تر ، لذت بخش تر  و ....باشه  ، مشتری از ارتباط با مجموعه شما حس بهتری پیدا میکنه و شما به موفقیت در جذب مشتری بیشتر ،  نزدیکتر میشین .

 

چند مثال ساده از ایجاد احساس بهتر با ارتباط سنجیده تر با مشتری  :

 - فروشگاه شما در گرمای تابستان کولر گازی داره و بسیار خنک تر از فروشگاه رقباست ، خود شما جای مشتری باشین چه حسی دارین داخل این فروشگاه؟

 - فروشگاه شما تمیزتر ، قشنگ تر و بوی مطبوع تری نسبت به فروشگاه رقبا داره ، شما جای مشتری باشین در این فروشگاه و فروشگاه رقیب یک احساس رو دارین ؟

 - داخل فروشگاه شما موزیک ملایم و ارامش بخشی در حال پخشه ، داخل فروشگاه رقیب سرو صدای خیابون شنیده میشه ، در هر دو فروشگاه یک احساس ایجاد میشه ؟

 

نتیجه گیری:

عطرهای جذب مشتری رو بشناسیم ، و مثل عطر احساس خوبی در مشتریمون ایجاد کنیم و روز به روز به تعداد مشتریان وفادارمون اضافه کنیم .

 

ازتون صمیمانه برای مطالعه این مقاله تشکر میکنم

ارادتمند : رضا نکویی مدیر کانون تبلیغات 4رنگ و سایت جذب مشتری

  

رایگان ثبت نام کنین واز آموزشهای جدید مطلع شوید .

Please enable the javascript to submit this form


چاپ   ایمیل

مقالات مرتبط