8 خصوصیت فروشنده حرفه ای بخش دوم

به نام خدا ،سلام وقت بخیر ،  با بخش دوم 8 خصوصیت یک فروشنده حرفه ای در خدمت شما هستیم .

من رضا نکوئی هستم مدیر وب سایت جذب مشتری دات آی آر ، در بخش اول مقاله آموزشی 8 خصوصیت یک فروشنده حرفه ای 4 خصوصیت اول رو با هم بررسی کردیم ، خاطرتون هست ؟

خصوصیت اول : انرژی بالا در فروشنده  بود

خصوصیت دوم : یادگیری همیشگی بود

خصوصیت سوم : عزت نفس و اعتماد به نفس بود

و خصوصیت چهارم هم توانایی برنامه ریزی و برنامه روزانه داشتن و مدیریت زمان بود ، خاطرتون اومد ؟ اگر بخش اول و 4 خصوصیت اول یک فروشنده حرفه ای رو نخوندین و یا فایل صوتیشو گوش نکردین ، بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا از لینک زیر ، بخش اول و 4 خصوصیت اول یک فروشنده حرفه ای رو گوش کنین ، بعد به این فایل برگردین تا 4 خصوصیت دوم رو باهم بررسی کنیم .

 

 

 

 

توصیه من به شما گوش کردن فایل صوتی این مقاله آموزشی است .

 

 

 

خوب 4 خصوصیت اول رو که گفتیم حالا میریم سراغ خصوصیت پنجم :

پنجمین خصوصیت یک فروشنده موفق اینه که موفقیت جو و کمال طلبه ، یک فروشنده حرفه ای هر لحظه و هر رور در پی کسب موفقیت بیشتره ، و همیشه میخواد که شرایط خودش رو ارتقا بده و به سمت کمال پیش ببره ، بعضی ازفروشنده ها رو دیدین ، اصلا براشون فرق نمیکنه امروز چه شکلین ؟ فردا چه شکلی باشن ؟ امروز چقدر موفق بودن ، فردا به کجا قراره برسن ؟ اما بعضی از فروشنده های دیگه رو اگه دقت کردین باشین ذهنشون مثل یک دستگاه ردیاب کار میکنه ، همش دنبال این هستن که چی شد ؟ چطوری شد ؟ چرا این فروش انجام نشد؟ چرا اون فروش این قدر راحت به نتیجه رسید ؟ و به قول معروف دائما میجویند و می یابند. یک فروشنده حرفه ای نمیتونه درجا بزنه ، اگر درجا بزنیم که فروشنده حرفه ای نیستیم ، سلیقه ها تند تند عوض میشه ، رفتار مشتری ها سال به سال ممکنه با سال قبل فرق کرده باشه ، اگر همیشه در پی کسب موفقیت بیشتر و رسیدن به کمال بالاتر نباشیم ، چطور میشه فروشنده حرفه ای شده باشیم ؟

 

ششمین خصوصیت یک فروشنده حرفه ای توانایی نفوذ در دل هاست :

رفتار فروشنده های حرفه ای رو نگاه کنین ، طوری با مشتری رفتار میکنن که مشتری دلش میخواد فقط ازین فروشنده خرید کنه ، هر دفعه مشتری به فروشگاه سر میزنه ، اول میگه اقای .....کجاست ؟ نمیگه ببخشید اومد فلان چیزو بخرم ، یک دونه بدین من برم ، اول میپرسه آقای ....کجاست ؟

حتی میتونه کار به جایی برسه که اگر آقای فلانی نباشه ، مشتری میره و بعدا میاد تا از اقای فلانی خرید کنه .

یک فروشنده حرفه ای نمیتونه آدم اخمو با چهره درهم کشیده باشه ، عزیییییز من ، شما فروشنده هستی باید قدرت تفکیک کردن مسائل ذهنیتو داشته باشی ، باید توانایی کنار گذاشتن ناراحتی هاتو در محل کار داشته باشی ، باید بتونی به محض اینکه وارد محل کارت شدی ، همه دغدغه ها و مشکلات رو بسته بندی کنی بزار کنار و با روی خوش و رفتار عالی در دل مشتری ها نفود کنی ، من اگر قرار باشه این کارو انجام ندم ، میشه به من گفت فروشنده حرفه ای ؟

ششمین خصوصیت رو که سرسری نشنیدم ، ها ؟ از همین الان شروع کنیم ، باید تصور کنی هر مشتری که با شما همکلام میشه ، خود رییس جمهوره ، فرستاده ای از سمت خداست ، اگر بخوای با کسی صحبت کنی که از سمت خدا پیش شما اومده چطوری صحبت میکنه و با چند درصد توانت حاضر میشی مشکل این مشتری رو که از سمت خدا برات اومده حل کنی ؟

چقدر حاضری به این مشتری خدمت صادقانه کنی و بوسیله خدمت صادقانت در دل مشتری نفوذ کنی ؟

 

هفتمین خصوصیت یک فروشنده حرفه ای اینه که فروشنده حرفه ای جسارت داره ، ریسک پذیره ، شجاعه :

نترس از اینکه به مشتری صحبت کنی ، اطلاعاتت اگر کامل باشه میتونی محکم صحبت کنی ، خیلی وقتاست که یک جنس رو فروشنده ای میخواد بفروشه ، جنس هم عالیه و بدون نقصه ، اما اینقدر این فروشنده من من میکنه که خریدار فکر میکنه حتما یک جای کار ایراد داره و جنس بنجله !

ای بابا ، جسور باش ، اگر کالایی که میخوای بفروشی واقعا عالیه ، ریسکش رو بپذیر ، محکم به مشتری بگو اگر مشکل خور پس بیارین و کل مبلغتون رو دریافت کنین ، اگر یک مشتری بهت مراجعه میکنه که ظاهرا  از کار شما سردرمیاره ، جسارت داشته باش ، نترس ، با صداقت کامل طوری با مشتری صحبت کن که احساس کنه شما خدای این کار هستی و چشم بسته ازت خرید کنه

 

هشتمین و اخرین خصوصیت این فایل آموزشی در فروشنده حرفه ای آگاهیه :

یک فروشنده حرفه ای باید در کسب و کار خودش و محصولاتش بروز باشه ، باید از اخرین اطلاعات و اخبار و محصولات جدید و مشتریان و نحوه برخورد با مشتریان و همه و همه چی در حوزه کاری خودش مطلع باشه ، نه اینکه مشتری بیاد بگه فلان چیزو که همکاراتو دارم ، میخوایم یک دونه بدین ، شما بگین ، چی هست اینی که میگی ؟

یک فروشنده حرفه ای همیشه از همکاران خودش در علم و اطلاعات حوزه کاری خودش ، جلوتره ، امکان نداره یک نکته مرتبط با کسب و کار ، محصولات جدید ، روش کارکرد با محصولات و نحوه برخورد با مشتری رو ازش بپرسی و جواب درستی برات نداشته باشه ، آره ! این طوری یک فروشنده حرفه ای میشیم و از فروشهای فراوان ، مشتریهای راضی ، احساس قشنگ ، درآمد بالا لذت میبریم ،اگر یک فروشنده حرفه ای  بشیم .

خوب 8 خصوصیت مهم یک فروشنده حرفه ای تمام شد ، خوندین و یا شنیدین و فراموش کردین ؟

یا شنیدیدن یا خوندین و دارین این 8 نکته رو اجرا میکنین ؟

تصمیم با شماست ، هر چه شما انتخاب کنی ، همون میشه !

 

امیدوارم از شنیدن این مقاله آموزشی و یا خوندن قسمت متنی این مقاله لذت برده باشین ، با آموزشهای بیشتر درباره بازاریابی و فروش ، بازاریابی اینترنتی ، مدیریت و ایده های جذب مشتری با من همراه باشین در سایت جذب مشتری دات آی ار

خدا نگهدار ، پیروز و شادکام باشید ، ارادتمند ، رضا نکوئی

 

توصیه من به شما گوش کردن فایل صوتی این مقاله آموزشی است .

 

  

 

رایگان ثبت نام کنین واز آموزشهای جدید مطلع شوید .

Please enable the javascript to submit this form

 

 

 


چاپ   ایمیل

مقالات مرتبط