ایده گرفتن از سطل زباله برای جذب مشتری و موفقیت در کسب و کار

از سطل زباله هم میشه برای جذب مشتری و موفقیت در کسب و کار ایده گرفت؟  نظر شما چیه ؟

حتما برای رسیدن به درآمد بیشتر باید یک سری اصول موفقیت در کسب و کار رو بدونیم و این بین بعضی وقتا ، بعضی تفکرات اشتباه و یا بعضی اقدامات غلط ، مارو از رسیدن به موفقیت دور میکنه

در این مقاله میخوایم از سطل زباله هم ایده بگیریم و ببینیم اگر چه اقدامات و یا چه تفکراتی رو بندازیم دور و دیگه ازشون پیروی نکنیم ، سرعت رسیدن به موفقیت ما بیشتر میشه .

من رضا نکوئی هستم مدیر وب سایت جذب مشتری از شما دعوت میکنم در این مقاله آموزشی ، با من همراه باشین  .

به نظر من برای جذب مشتری بیشتر و رسیدن به موفقیت بیشتر در کسب و کار ، میشه در سه بخش از سطل زباله ایده گرفت ، این سه مورد موارد  زیره که باید یا به کلی دور ریخته بشن و یا بازیافت بشه و اصلاحات روی اونها انجام بشه

 

 1- بعضی از تفکراتمون رو ، مثل چیزایی که نیاز نداریم ، بندازیم سطل زباله :

متاسفانه بپذیریم یا نپذیریم ، باور کنیم یا باور نکنیم ، سرمنشا خیلی از مشکلات و دستاوردهای ما ، تفکرات ماست .

وقتی من یک تفکر خوب دارم و به این نتیجه رسیدم که باید برای جذب مشتری مطالعه کنم و اصول علمی جذب مشتری رو یاد بگیرم ، میرم دنبال آموزشها ، مطالعه میکنم ، مطالب جدید یادمیگیرم ، به کار میبندم ، ایرادادتم رو رفع میکنم و مشتری بیشتر جذب میکنم ، غیر اینه ؟

اگر من هیچ وقت به فکرم نرسه برای جذب مشتری بیشتر، اصول علمی بازاریابی و جذب مشتری رو یاد بگیریم ، هیچ وقت هم دنبال مطالعه و یادگیری نمیرم ، درسته ؟؟

 

حالا در مورد مسائل منفی و اشتباهات جذب مشتری هم همین طوره ، مثلا من یک تفکر اشتباه دارم که من کسب و کار خودم رو راه اندازی کردم و نشستم منتظر مشتری ، کسی که به خدمات من نیاز داشته باشه ، خودش میاد و منو پیدا میکنه ، این طرز تفکر واقعا قدیمی شده و باید دور ریخته بشه و عوض بشه .

حالا اگر در ذهن مدیر هر کسب و کاری پر از اشتباهات و تفکرات قدیمی برای جذب مشتری و بازاریابی باشه ، دیگه انوقت تکلیف اون کسب و کار مشخصه ، متاسفانه روز بروز بدتر میشه و هیچ پیشرفتی هم در کار نیست .

 

از کجا به تفکرات اشتباهمون پی ببریم و اونها رو دور بریزیم ؟

حالا ممکنه این مطلب به ذهن من و شما بیاد که اصلا از کجا بفهمیم تفکرات من و شما اشتباه هستن که بعد بیایم و این تفکرات اشتباه رو دور بریزیم ؟

 

دو تا پیشنهاد برای این قسمت وجود داره تا تفکرات اشتباه خودمون رو شناسایی کنیم :

 

  • پیشنهاد اول ، روش دریافت نتیجه سریعتر : ارتباط با یک مشاور کسب و کار و ارائه روش بازاریابی و جذب مشتری خودمون و دریافت نظرات و پیشنهادات مشاور و به این شکل تفکرات اشتباه خودمون رو پیدا خواهیم کرد

 

  • پیشنهاد دوم ، روش کندتر : قرار دادن یک برنامه منظم مطالعه آموزشهای بازاریابی و جذب مشتری در برنامه روزانه ، مثلا خودمون رو متعهد کنیم ، هر روز یک ساعت در زمینه بازاریابی و جذب مشتری مطالعه کنیم و علم و اطلاعات خودمون رو بروز و کامل کنیم و به این ترتیب میتونیم به تفکرات اشتباه خودمون پی ببریم و این تفکرات اشتباه رو با ایده برداری از سطل زباله ، برای همیشه از کسب و کارمون حذف کنیم

 

 2- بعضی از روشهای جذب مشتری و بازاریابی مون رو بندازیم سطل زباله :

میگن تبلیغات ،هزینه نیست ، سرمایه گذاری است ، درسته ؟

 اما اگر یک روش کاملا اشتباه رو برای تبلیغات خودمون انتخاب کرده باشیم چی ، اونوقت هم هزینه نیست ؟

 

روشهای بسیار متفاوتی برای جذب مشتری در کسب و کارهای مختلف و حتی یک کسب و کار واحد ، میتونه وجود داشته باشه ، اگر بهترین روش بازاریابی و جذب مشتری رو انتخاب نکرده باشیم که با کمترین هزینه ، بیشترین نتیجه ممکن رو به ما برسونه ، این روش ، یک روش درست و دقیق نبوده و باید دور انداخته بشه وباید از روش بهتر از اون استفاده کنیم .

بنابراین برای روشهای مختلف جذب مشتریمون هم باید از سطل زباله ایده بگیریم و روشهای ناکارآمد و یا هر روشی که بهتر از اون ممکنه باشه رو باید بندازیم سطل زباله ، نظر شما چیه ؟

 

چطوری بهترین روش بازاریابی و جذب مشتری رو پیدا کنیم :

برای این مرحله مثل گزینه اول دیگه دو تا پیشنهاد نمیشه داد و تنها راه قابل اجرا برای پیدا کردن بهترین روش جذب مشتری برای کسب و کار ما اگر تسلط کافی به علم بازاریابی و جذب مشتری رو نداریم ، استفاده از مشاوره و راهنمایی های یک مشاور کار بلده

 

 3- مشتریان رو فیلتر کنیم و فعالیت روی برخی از مشتریانمون رو متوقف کنیم واین دسته از مشتریان رو از چرخه کاریمون حذف کنیم  :

برای این قسمت چند تا مثال براتون میزنم ، مثلا فرض کنین 5 ساله فروشگاه لباس مردانه دارین ، و به تازگی به این نتیجه رسیدن که بیاین و پیامک تبلیغاتی برای کسب و کار خودتون ارسال کنین ، فرض کنین در شهر مشهد هم تشریف دارین

 

روش اول :

اگر به این نتیجه برسین که برای ساکنین شهر مشهد پیامک تبلیغاتی بفرستم ، این روش جذب مشتری باید بره داخل سطل زباله ، چرا ؟ میدونین شهر مشهد چند میلیون ساکن داره ؟ چند مرتبه میخواین به این چند میلیون نفر پیامک بزنین تا پیامک شما رو ببینین و علاقه مند بشن و اعتماد کنن و به شما مراجعه کنن ؟ بالای 100 میلیون تومان باید هزینه پیامک بدین در این روش . روش بهتری وجود نداره ؟

 

روش دوم  :

 بیاین و از سامانه پیامکهایی استفاده کنین که شماره موبایل خانم ها و آقایون رو تفکیک شده دارن ، اگر این کارو انجام بدین ، حدود نصف هزینه شما که به هدر میرفت حالا زنده میشه و چون لباس مردانه میفروشین دیگه به خانمها پیامک نمیزنین ، این روش بهتر از روش قبل نیست ؟ قطعا بهتره چون هزینه شما حدودا نصف میشه و وهمون نتیجه قبلی رو خواهد داشت ، آیا روش بهتری از روش دوم وجود نداره ، چرا وجود داره ، پس روش دوم هم باید بره سطل زباله

 

روش سوم :

به نظر شما اگر به کل آقایون شهر مشهد پیامک بزنین برای خرید از همه جای شهر به شما مراجعه میکنن ؟ اگر فروش خاص و یا قیمتهای باور نکردنی نداشته باشین و ویا یک برند معروف ملی نشده باشین ، قطعا از همه جای شهر مشهد به شما مراجعه نخواهند کرد ، پس اگر این طور باشه روش بهتری وجود نداره ، چرا روش بهتر هم وجود داره  ،و اون اینه که اگر بتونین یک سامانه پیامک پیدا کنین که علاوه بر ارسال برای اقایون ساکنین یک منطقه خاص رو هم بشه جدا کرد ، اونوقت روش سوم هم باید بره سطل زباله و شاید به روش چهارم نیاز باشه

 

روش چهارم :

باید بررسی بشه و الی آخر و شاید در انتها به این نتیجه برسین که بیش از 90 درصد افرادی که در ابتدا در لیست بازاریابی شما وجود داشتن ، حذف بشن و روی اونها هیچ اقدامی انجام ندین .

 

خوب پس ببینین برای کسب بهترین نتیجه ازبازاریابی و جذب مشتری ، بعضی مواقع نیازه تا لیست مشتریان هدف رو خلاصه و یا کم و زیاد کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم و حتی بعضی از قسمت های لیست بازاریابی ماهم باید بره سطل زباله

 

کلام آخر :

از سطل زباله ایده بگیریم و چیزهایی که برای موفقیت در کسب و کار ما مضره رو بندازیم سطل زباله و برای همیشه حذفشون کنیم  ، برخی از تفکراتمون رو حذف کنیم  ،بعضی روشهای بازاریابی مون رو حذف کنیم ، بازاریابی روی برخی از مشتریان رو حذف کنیم

 

امیدوارم از خونده این ایده جذب مشتری لذت برده باشین ، نظرات خودتون رو در پایین همین صفحه برای من ارسال کنین

ارادتمند ، رضا نکوئی

 

 

 

رایگان ثبت نام کنین واز آموزشهای جدید مطلع شوید .

Please enable the javascript to submit this form


چاپ   ایمیل

مقالات مرتبط