ایده جذب مشتری از اسامی سایت های دولتی

ایده افزایش مشتری از اسامی سایت های دولتی :

سلام  ، در این مقاله آموزشی میخوام از ایده ای که ،  اسامی سایت های دولتی برای جذب مشتری به همون میدن استفاده کنیم

( در اصل اسامی سایت های دولتی ایده ای برای از دست دادن مشتری هستن و میخوایم عکس اونها عمل کنیم )

من رضا نکوئی هستم مدیر کانون آگهی و تبلیغات 4رنگ ( طراح و مجری سایت جذب مشتری) از سال 1380 توی کار تبلیغات و بازاریابی هستم .

 

به عنوان مثال اسم سایت دریافت بسته حمایت معیشتی دولت رو آقای ....گوینده خبر این طوری اعلام میکرد : هموطنانی که بسته حمایت معیشتی دولت رو دریافت نکردن و متقاضی دریافت این بسته حمایتی هستن به سایت ، حمایت نقطه ام سی ال اس نقطه جی او وی نقطه آی آر مراجعه کنن !  hemayat.mcls.gov.ir

شما تو خونه نشستی داری اخبار گوش میکنی و یکهو گوینده خبر این اسم طولانی  رو برات فقط میخونه ، حتی زیر نویس هم نمیشه : حمایت نقطه ام سی ال اس نقطه جی او وی نقطه آی آر  !

آخه چطوری شنونده خبر ، این سایت رو در لحظه بشنوه و حفظ کنه ؟

درسته که بعدا میشه داخل گوگل سرچ کرد و این سایت رو پیدا کرد ، اما سایتی که به تازگی اعلام شده و هنوز توی گوگل رتبه ای نگرفته و شنونده خبری که با اینترنت آشنایی کامل نداره ، چه کنه ؟

اسم این سایت  ، یک ایده شد برای نگارش این مقاله آموزشی .

 

از این اسامی طولانی و غیر قابل حفظ در لحظه ،  چگونه میتونیم برای جذب مشتری ایده بگیریم و کاری کنیم که مشتری و درآمد ما بیشتر بشه ؟

کافیه برعکس توضیحات فوق اقدام کنین:

-  مثلا اگر وب سایت دارین در کوتاهترین حالت ممکن ،  اسم سایت خودتون رو انتخاب کنین

- اگر شماره تلفن دارین بهترین و رند ترین شماره رو برای کسب و کارخودتون داشته باشین ، و همین طور شماره موبایل. دیدین شماره موبایل بعضی از مشاغل رو اصلا نمیشه حفظ کرد ؟ چون همه اعداد داخل این شماره موبایل  موجوده

- برای سایر راه های ارتباطی بین شما و مشتری نیز همین قانون صدق میکنه و باید کوتاهترین راه و ساده ترین راه باشه

- داخل یکی از آگهی های تلویزیونی ، شماره تلفن اون مجموعه این طوری تلفظ  میشه : بیست و نه ، دو تا شش ، خاطرتون  هست ؟ دیگه الان میدونین این شماره تلفن چرا این قدر کوتاهه ، چرا دو رقم تکراری داره و چرا این گونه تلفط میشه ، همه و همه برای به خاطر سپردن بهتر شمارست  ، درسته ؟

 

سایر نکات آموزشی این ایده :

 

محل قرارگیری تلفن ، موبایل وسایر راه های ارتباطی مشتری با ما :

تلفن ، موبایل و سایر راه های ارتباطی خودمون رو در بهترین نقطه دید مشتری قرار بدیم ، در تمامی مدلهای آگهی های تبلیغاتی ، مشتری باید با یک نگاه سریع بتونه راه ارتباطی با ما رو پیدا کنه و گرنه خیلی راحت از خیر خرید از ما میگذره و به سراغ رقبا میره ، تا حالا چقدر شده داخل یک سایت دنبال شماره تلفن اون مجموعه گشتین و به سختی شماره رو پیدا کردین و یا اصلا منصرف شدین ؟

 - اعداد شماره تلفن و موبایل و حروف اسم سایت و موارد مشابه رو تفکیک کنین :
تا حالا براتون پیش اومده یک شماره تلفن رو چند بار بخونین  ،آخر هم قاطی بشه و متوجه نشین شماره چند بود ؟ به خاطر اینکه اعداد نزدیک به هم و مشابه هم بودن؟

 - بین اعداد شماره تلفن دو رقم ، دورقم و یا سه رقم سه رقم ، با توجه به عرف و فرمت شماره مورد نظر ، فاصله ایجاد کنین تا خوندن شماره به راحتی انجام بشه .

 - اگر اسم سایت شما از روی ناچاری بیشتر از یک کلمه است میتونین در تبلیغات خودتون کلمه دوم رو رنگ دیگه ای بزنین تا خوندن اسم سایت شما آسون بشه ( حتما میدونین بین کلمات آدرس سایت نمیشه مثل شماره تلفن فاصله گذاشت)

به عنوان مثال به آدرس وب سایت ویزیت چاپ که یکی دیگر از خدمات ماست و  تنها مرکز چاپ 2 ساعته کارت ویزیت در خراسان هست  نگاه کنین ، برای راحت تر خوانده شدن با دو رنگ نوشته شده است .

 برای آشنایی بیشتر با وب سایت ویزیت چاپ و مشاهده 500 مدل طرح های شیک کارت ویزیت اینجا کلیک کنین

 - راه های ارتباطی مشتریان با مجموعه خودتون رو چندین بار با توجه به وسعت آگهی تکرار کنین و همیشه کوتاه ترین راه و ساده ترین راه رو برای ارتباط مشتری با خودتون انتخاب کنین .

 - در پاسخگویی سریع ، بدون معطلی و حرفه ای به مشتریان کوشا باشین و همیشه در این بخش برای سرعت بیشتر و دقت بالاتر و راه ساده تر با خودتون و راههای ارتباطی قبلی و راه های ارتباطی رقبا ، رقابت ایجاد کنین و سعی کنین بهترین باشین

 - روی کارت ویزیت و سایر موارد مشابه ، شماره تلفن رو به اندازه ای چاپ کنین که برای سالمندان و کسانی که چشمان ضعیف تری دارن به راحتی قابل خواندن باشه .

 

یک اصل مهم در جذب مشتری بیشتر ، هنگام اعلام راه های ارتباطی مشتریان با مجموعه شما

برای جذب مشتری بیشتر ، بهترین  ،راحت ترین ، ساده ترین ، کم هزینه ترین راه ارتباطی مشتری با خودتون رو انتخاب کنین ، مثلا وقتی مشتری میتونه با شماره تلفن ثابت شما تماس بگیره ، چرا فقط شماره موبایل میدین ؟

اگر در محل ثابت حضور ندارین  ، شماره تلفن ثابت خودتون رو دایورت کنین روی موبایلتون .خیلی از مردم هستن که ترجیح میدن به شماره تلفن ثابت زنگ بزنن و هزینه تماس با تلفن همراه رو پرداخت نکنن .

بعد از انتخاب بهترین راه ارتباطی ، برای ایجاد تماس مشتری با مجموعه شما انگیزه ایجاد کنین . به طور مثال دو رستوران در محله شما افتتاح شدن و شما دو تراکت ازشون دریافت کردین و قیمتها همه شبیه به هم هستن ، یک رستوران قیمت ها و شماره تلفن رو زده و دومی قیمتها ، شماره تلفن و اعلام کرده غذا رو در کمتر از 15 دقیقه و داغ بهتون میرسونه ، انگیزه تماس با کدام یک بیشتره ؟

هر چه انگیزه ایجاد شده برای مشتری بیشتر و بهتر باشه ، تماسها بیشتر و مشتری بیشتری جذب خواهین کرد

متشکرم که برای مطالعه این مقاله آموزشی وقت گذاشتین

ارادتمند : رضا نکوئی

 

 

رایگان ثبت نام کنین واز آموزشهای جدید مطلع شوید .

Please enable the javascript to submit this form


چاپ   ایمیل

مقالات مرتبط